אודות

שמחה שהגעתם לכאן, נעים להכיר.
אני הילה כץ אבידן ואני הנדסאית אדריכלות ומעצבת פנים.
מאמינה (ויודעת) שלעיצוב חכם ונכון השפעה אדירה על כל תחומי החיים והוא גורם משמעותי במדד ההתפתחות האישית, המשפחתית והחברתית.

רשתות חברתיות

משפצים, בונים או סתם אוהבים עיצוב?

תוכלו להסיר הרשמתכם בכל עת

הפוסטים הנקראים ביותר

פרוייקטים

ליצירת קשר

מדריך לבחירת צבע ממניפת הצבעים

איך בוחרים את הצבע המדוייק מתוך אין סוף הצבעים במניפה?

מניפת הצבעים היא ללא ספק אחד מכלי העבודה הכי שווים (ובסיסיים) למעצבות/ים בכל תחומי העיצוב השונים. גם משפצים ובוני בתים מחסירים פעימה בפעם הראשונה שנושא הצבע עולה וכמה ברי מזל מרגישים אלה שמצליחים להשיג מניפה משלהם.

איך בוחרים את הגוון המדוייק מתוך מאות צבעים, גוונים ותתי גוונים שונים?

יש מספר טיפים שיעזרו לכם לבחור את הגוון המדוייק עבורכם אבל לפני כן- כמה מושגים בסיסיים בהבנה של מהו צבע?

  1. צבע הוא מושג יחסי והוא תלוי בגורמים נוספים (צבע הוא למעשה מושג מופשט אותו אנו תופסים בעזרת המוח). בהיותו כזה הוא נתפס באופן שונה תחת תאורה שונה (גוון ועוצמה) ונחווה באופן שונה ע"י כל אחד מאיתנו. במילים פשוטות כל אחד מאיתנו רואה צבעים בצורה מעט שונה.
  2. מונחי יסוד: גוון, בהירות ורוויה– צבע מוגדר באמצעות שלושת מונחי יסוד אלה.
    רוויה (saturation) מתארת את האינטנסיביות בצבע מסויים. ככל שצבע רווי יותר, מידת האינטנסיביות גדולה יותר הצבע חד, עשיר יותר וקרוב יותר לצבעי היסוד. ככל שצבע רווי פחות, מידת האינטנסיביות בו קטנה יותר הצבעוניות בו מעומעמת וקרובה יותר לאפור (בעולם העיצוב גוונים כאלה נקראים גוונים מעושנים)
  1. שמות ציוריים לגוונים שונים- בעולם העיצוב נהוג להשתמש בשמות ציוריים לגוונים שונים: מוקה, נס קפה, לבן אבן, פודרה וכו'. בהיות הצבע מושג יחסי ברור כי מוקה יכול להיות אינסוף של תתי גוון ממשפחת החומים-אפורים וברמות בהירות שונות. כך למשל גוון המוקה שאני מתכוונת אליו שונה מגוון המוקה אליו מתכוונת מעצבת ושונה לעיתים אפילו מגוון המוקה שאני מתכוונת אליו בהקשר אחר

מניפת הצבעים היא כלי עבודה נהדר אבל כמו כל כלי עבודה- צריך לדעת לעבוד איתה. לשם כך ריכזתי מספר טיפים שיעזרו לכם בבחירת הגוון המדוייק

  1. לצבע יש השפעה גדולה מאוד על רגשותינו באופן מודע ולא מודע ולכן ההמלצה הראשונה שלי תהיה לבחור צבע מסויים עפ"י נטיית הלב (כחול, ירוק, אדום) ועפ"י טעמכם האישי.
  2. צבעים מושפעים מאוד מהצבעים לידם ולכן כדאי לבחון את דוגמאות הצבע בחלל הרלוונטי. הדוגמא הטובה ביותר העולה ברוחי להמחיש זאת היא עיניים כחולות, שהגוון שלהן משתנה בהתאם לבגד, לסביבה ואפילו למזג האוויר, מידת העננות ועוצמת השמש. עיניים בגוון כחול עמוק ייראו ירוקות יותר כשנלבש חולצה ירוקה ואפורות יותר ביום חורפי עם שמיים מעוננים.
  3. מניפות הצבעים של החברות השונות בנויות באופן דומה ועפ"י לוגיקה מסוימת. בכולן הצבעים מחולקים עפ"י משפחות צבעים בסיסיות (אדומים, כחולים, צהובים וכו'). בתוך כל משפחת צבעים ישנה תת חלוקה לתתי גוונים. בכל דף מופיע אותו גוון ברמת בהירות משתנה- מהבהיר לכהה ביותר. המניפה כולה מחולקת לרוב למספר חלקים עיקריים: לבנים בתחילת המניפה, במרכז המניפה פלטת הצבעים הרחבה ובסופה מגוון נבחר של צבעים, כאשר בכל חברה בחרו גוונים שונים
    (בנירלט בחרו מגוון רחב של גוונים מעושנים ואילו בטמבור בחרו מגוון של צבעים טבעיים על סקלת הגרייז'- בז' אפור). הבנה של הלוגיקה בה בנויה מניפת הצבעים יכולה לסייע בבחירת הגוון המדוייק אותו אנו מעונייינים למצוא ובעיקר בהתאמה בין מספר גוונים שונים.
  4. הדוגמאות במניפת הצבעים קטנות ולא באמת ניתן להתרשם איך יראה הצבע על קיר שלם. מומלץ להזמין דוגמאות צבע גדולות מחברות הצבע השונות (דוגמאות מגיעות בגליונות A5/A4).
  5. הגוון במניפה ייראה רבע עד חצי טון בהיר יותר על קיר גדול, בעיקר מפני שהקיר נחשף לכמות אור גדולה יותר). על אותו משקל צבע על הרצפה ייראה בהיר יותר מצבע על הקיר.
  6. אותו צבע ייראה שונה על חומרים שונים ובשיטות צביעה שונות (הרבה פעמים בשל מידת הברק או החומר עצמו). כך למשל גוון מסויים שבחרתי לקיר לא יהיה זהה לאותו גוון שנצבע על רהיט.
  7. כדאי לבחור מס' גוונים להשוואה אחד ליד השני- כך ניתן לדייק את הגוון בצורה האופטימלית
  8. אני והרבה מחברותיי המעצבות אוהבות צבעים מעושנים, אלה שיש בהם עוצמה נמוכה של הגוון הבסיסי מפני שבהיותם פחות עזים וחדים הם מייצרים מראה מתוחכם, רך יותר והרמוני. מה הסוד שלי לבחירת הגוון המדוייק? אני משווה בין הגוונים ביניהם אני מתלבטת ומשווה כל אחד מהם לצבע אפור בסיסי. כחול מסויים ייראה אפור מאוד כאשר עומד בפני עצמו אבל כאשר אשווה אותו לאפור בסיסי הגוון הכחול שבו יבלוט הרבה יותר. כך בכל פעם אני מצמצמת בחירות עד אשר מגיעה לגוון הרצוי. ככל שאני רוצה שהגוון יהיה מעושן יותר- הוא יראה בולט פחות ליד האפור וההפך.

דוגמאות לגוונים שונים של כחול:


שידת כניסה בדירת קבלן ברחובות

גוון 0702 Peg’s Promise מהמניפה של נירלט (גוון ירוק עם מעט כחלחלות)

שידת כניסה בבית פרטי בגדרה הצעירה

גוון 0702 Peg’s Promise מהמניפה של נירלט (גוון ירוק עם מעט כחלחלות)

שידת כיור בית פרטי בקיבוץ בשפלה

8574M Fog Buoy מהמניפה הישנה של נירלט (כחול-ירוק מעושן)

שידת כיור בית פרטי במרכז הארץ

1230D Smoky Tone מהמניפה של טמבור (כחול מעושן)

 

ארונות עיליים במטבח, דירת קבלן ברחובות

0482 Powdered Pool  מהמניפה של נירלט (תכלת מעושן עם תת גוון ירוק)

מטבח בסגנון צרפתי במושבה מזכרת בתיה

0632 Breath Taking View מהמניפה של נירלט

 

 

ארון שרות בבית פרטי במושב בשפלה

0627 Into the Stratosphere מהמניפה של נירלט (כחול מעושן כהה מאוד)

 

משפצים, בונים או סתם אוהבים עיצוב?
הצטרפו לרשימת התפוצה

אולי תתעניין גם ב...

הגיע הזמן לנהל את הזמן

איך אפשר להתנהל בתוך עומס המשימות והאינטנסיביות של החיים?
לנהל יומן.
כמה פשוט- ככה חובה
אפשר גם דיגיטלי
היומן עוזר לנהל את הזמן בחכמה וביעילות, הוא מתווה אבני דרך, מכניס למסגרת ומייצר סדר ומחוייבות.

קרא עוד »

לתלות או לא לתלות, זו השאלה

המון פריטים מסתובבים בבית.
לסדר ולאחסן אותם בארון או במגירה זה הפתרון האולטימטיבי אבל יש חפצים שנחמד להם בחוץ, באוויר הפתוח.
הכובע, השרשרת הקבועה, מגבת המטבח- לכבודם הפוסט הזה.
במקום לעשות סדר בחפצים, בואו נתלה אותם

קרא עוד »

אשמח לתגובתך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דברו איתי
close slider

ליצירת קשר

משפצים, בונים או סתם אוהבים עיצוב?

הצטרפו לרשימת התפוצה 
ונפגש עם עדכונים ופוסטים חדשים ומעוררי השראה

דילוג לתוכן